Pirkka-Pekka Petelius ja Juha Perälä auttavat ahdinkoon joutuneita kauppiaita.

(Päivitetty: )
Teksti: TV-maailma

Vallitseva taloustilanne, kauppakeskuksiin keskittyvä ketjuuntuminen ja verkkokauppa ovat ajaneet perinteiset pienet liikkeet ja kivijalkakaupat ahtaalle. Tätä ahdinkoa lähtevät helpottamaan Erikoisliikemiehet-uutuussarjassa Pirkka-Pekka Petelius ja Suomipopin Aamulypsystä tuttu Juha Perälä. Ensimmäinen kohde on Jämsässä sijaitseva, jo kolmessa sukupolvessa pyörinyt farkkukauppa Vehkala.

Kun entisessä Suomessa korostettiin työn tärkeyttä, niin nykyisin avainsana on yrittäjyys. Pienyrittäjillä ei ole helppoa, ja tästä näkökulmasta Petelius ja Perälä tarjoavat kohteilleen erinomaista näkyvyyttä. Muuten katselukokemus onkin sitten melko tukala.

Kotikutoisen laiskasti kasattu ohjelma tarjoaa roppakaupalla väkinäistä, usein navan alle tipahtelevaa huumoria. Perälä ehdottaa, että markkinointitempaukseksi järjestettäisiin perseennuolentakisat, mutta pienellä hiomisella päädytään farkkupeppukisoihin. Pitemmän päälle mainosohjelma alkaa ärsyttää; toivottavasti tulevilla jaksoilla on enemmän tarjottavaa.

Teksti Onnimanni Liukkonen

Erikoisliikemiehet, ke 23.1. klo 21.00 Nelonen

X