Verenpainelääkitys aiheuttaa miehelleni impotenssia − miten saisin hänet puhumaan ongelmasta?

Jaa artikkeliTilaa Seura
Seksielämän kehittäminen ei onnistu ilman keskustelua.

Kysymys

Mieheni on impotenssi verenpainelääkityksen takia. Asia on arka meille molemmille, mutta minä sentään koetan avata siitä keskustelua. Mieheni vaikenee eikä halua keskustella aiheesta. Miten avaisin keskustelun?

Seksitön liitto

Vastaus

Miehen erektiohäiriöihin on monia syitä. Yleensä jokainen mies joutuu elämässään tilanteeseen, jolloin erektio ei synny toivotulla tavalla. Se ei ole katastrofi, vaan pohdinnan paikka. Keskustelu kumppanin kanssa on silloin tärkeää.

Sukupuoliasioista puhuminen on osa seksuaalisuutta. Seksielämän kehittäminen ja sopeutuminen uusiin tilanteisiin elämän varrella ei onnistu ilman keskustelua. Huomaa myös, että miehesi ei ole kykenemätön, vaan hänellä on erektiohäiriö.

Seksuaalisen läheisyyden ainoa muoto ei suinkaan ole yhdyntä. Voitte nauttia seksuaalisuudesta monin tavoin ilman yhdyntääkin. Tarjolla on myös monenlaisia seksileluja aikuisille.

Tee edes nämä!

1. Ehdota miehellesi, että hän puhuu lääkärille verenpainelääkkeen vaihtamisesta.

2. Kerro omista tunteistasi tavalla, joka ei syyllistä miestäsi.

3. Keskustelkaa parisuhteestanne ja siihen kuuluvasta läheisyydestä. Menkää tarvittaessa seksuaaliterapeutin puheille.

X