Testasimme: Voiko lantiopohjan jumpata kuntoon kotimaisen nettisovelluksen avulla?

Jaa artikkeliTilaa Seura
Jumppaa kotona pädillä
© SANOSTE
"Ilahduin, kun huomasin, että seniorikansalaisten nettijumppiin keskittynyt Sanoste järjestää lantionpohjajumppaa. Vaikka en ole seniori, niin mitäpä siitä, samaa jumppaahan se on."

Kotilääkärissä on kirjoitettu niin innostavasti lantionpohjajumpan tärkeydestä, että sen kokeileminen alkoi tuntua melkein kansalaisvelvollisuudelta.

Vaikka itse asian pitäisi olla maailman luonnollisin, tuntui silti vaivaannuttavalta ajatus, että menisin supistelemaan naislauman keskelle.

Niinpä ilahduin, kun huomasin, että seniorikansalaisten nettijumppiin keskittynyt Sanoste järjestää lantionpohjajumppaa. Vaikka en ole seniori, niin mitäpä siitä, samaa jumppaahan se on.

Sovellus omalle pädille ja livetreenit olohuoneessa

Latasin sovelluksen pädille, ilmoittauduin ryhmään ja kun ohjaaja otti yhteyttä, painoin nappia. Sitten vasta huomasin, että ruudun alalaidassa näkyvä oma kuvani oli liian ylhäältä otettu. Aloin säätää pädin asentoa. Se olisi pitänyt tehdä ajoissa etukäteen.

Jumpan vetäjä oli iloinen, luonteva ja ujostelematon. Jumpassa käytiin läpi niin kestovoima-, nopeusvoima- kuin maksimivoimaliikkeitäkin; kaikki ovat tarpeen.

Koska itse lantionpohjajumppaan ei mene montaa minuuttia, oli puolen tunnin ohjelmaan pakattu liikkuvuustreeniä. Sekin oli oikein kiva, mutta itse hyötyisin eniten livetuntien sijaan muutaman minuutin täsmäohjeista nauhoituksina, joita voisi katsoa aina halutessaan.

Juttu on julkaistu Kotilääkärissä 8/18.

Kiinnostuitko? Tilaa Kotilääkäri-lehti

Näin tilaat ja lataat nettijumpan sovelluksen

  • Sanosten nettijumpan voi tilata pädille tai kannettavalle tietokoneelle Google Playn ja App Storen sovelluskaupoista.
  • Ensimmäiseksi luodaan Sanoste-tili, ja annetaan sovellukselle lupa käyttää kameraa ja mikrofonia. Sitten valitaan harrastus.
  • Kun on nettijumpan aika, avaa sovellus. Vetäjä ottaa yhteyttä, ja silloin painat kuvaketta.
  • Nettijumpan katsomista on mahdollista harjoitella etukäteen, ja se kannattaakin tehdä ettei jumpan alku menee säätöön ja sähläykseen.
  • Tämä lantionpohjalihasjumppa tehtiin tuolilla istuen. Lantionpohjajumppaa on tarjolla sekä miehille että naisille. Neljän kerran jumppa maksaa 49 €. https://store.sanoste.fi
X