Ilja Janitskinin Facebook-ryhmässä haaveillaan kansanedustajien murhista

Jaa artikkeliLähetä vinkki
(Päivitetty: )
Teksti:
Jussi Korhonen

MV-ryhmä poistettiin 18.5.2017.

Päivitys 18.5.2017

MV-lehden ympärille rakentunut Facebook-ryhmä on poistettu. Ryhmässä oli poistohetkellä yli 25 000 jäsentä. Facebook saattaa palauttaa ryhmän, mikäli ryhmän ylläpito poistaa kaiken yhteisönormien vastaisen sisällön.

Isän pikajuna kertoi marraskuussa 2016, minkälaista meno ryhmässä on ollut. Siinä riittää urakkaa, jos kaiken sääntöjen vastaisen aikoo sieltä siivota.

Alla oleva juttu kertoo ryhmästä sellaisena kuin se näyttäytyi marraskuussa 2016.

* * *

Ilja Janitskinin hallinnoi Facebookin Mitä Vittua-ryhmää.Perussuomalaisia, poliisi ja Venäjä-propagandisteja on jäseninä ryhmässä, jossa vaaditaan kansanedustajien tappamista.

MV-lehden perustajan Ilja Janitskinin ylläpitämä, hänen julkaisunsa ympärille rakentunut Mitä Vittua-ryhmä [sic] on paisunut viime aikoina. Facebook-ryhmässä on tätä kirjoitettaessa jo yli 12 000 jäsentä. Kyseessä on suljettu ryhmä, joten sen julkaisuja ja keskusteluita pääsevät tarkastelemaan vain ryhmän jäsenet. Käytännössä kuitenkin kaikki halukkaat pääsevät sisään, kunhan vain eivät ole ”suvakkeja”.

Isän pikajuna pääsi tutustumaan ryhmän keskusteluihin. Näky ei kaikkinensa ollut yllättävä. Keskusteluissa lietsotaan pyhää muukalaisvihaa, rasismi on räikeää, kommenteissa vilahtelee Hitlerin kuvia ja väkivalta koetaan hyväksi ratkaisuksi liki tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Tämä kaikki on käynyt jo varsin tutuksi viimeisen puolentoista vuoden aikana. Vastaavaa keskustelua on käyty muun muassa Rajat kiinni -kansanliikkeen Facebook-ryhmässä jo pitkään. Janitskinin osalta samankaltaista viestittelyä on harjoitettu MV-lehden jutuissa ja keskusteluissa.

Nähtävissä on kuitenkin myös uusi ilmiö. Yhä enenevässä määrin raivo kohdistuu Suomen valtioon ja sen rakenteisiin. Kyse ei siis ole enää ”pelkästään” muukalaisvihasta.

Mitä Vittua -Facebook-ryhmässä toistuvimmaksi teemaksi on noussut Ilja Janitskinin palvominen. Vangittavaksi määrätty Janitskin välttelee tällä hetkellä oikeutta Espanjassa, eikä häntä ole toistaiseksi saatu Suomeen edes kuulusteltavaksi. Häntä epäillään lukuisista rikoksista, kuten kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, törkeästä kunnianloukkauksesta, laittomasta uhkauksesta ja tekijänoikeusrikoksista. Ryhmäläisten keskuudessa Janitskin koetaan kuitenkin sankariksi, joka on syyttä joutunut viranomaisten mielivallan uhriksi. Hänestä leivotaan sananvapausmarttyyriä.

Osin edellä mainittuun, osin muihin syihin liittyen MV-ryhmän keskusteluissa vallitsee koko ajan syvenevä viha koko järjestelmää vastaan.

Kari,  Andersson, Tuomioja ja Biaudet tähtäimessä

Ryhmäläisten keskuudessa varsinkin ”vihervasemmistolaisiksi” tai ”kulttuurimarxisteiksi” parjatut poliitikot ovat monien tähtäimissä – enemmän tai vähemmän kirjaimellisesti.

Esimerkiksi viime viikolla ryhmässä jaettiin vihreiden kansanedustajan Emma Karin Facebook-päivitys, jossa hän kertoi vaatineensa yhdessä kansanedustajakollegoidensa Li Anderssonin (vas), Erkki Tuomiojan (sdp) ja Eva Biaudet’n (rkp) kanssa Suomen pakolaiskiintiön kasvattamista. Ryhmäläisten reaktio oli hirmustunut. Useammassa kommentissa hekumoitiin mitään kiertelemättä poliitikkojen tappamisella.

(Jatkuu kuvan alla.)

Ilja Janitskinin ylläpitämässä MV-ryhmässä haaveillaan poliitikkojen murhista.

Keskustelulla on Ilja Janitskinin hyväksyntä. Hän kirjoitti vasta pari viikkoa sitten pitävänsä ryhmän ylläpidon suhteen ”tiukkaa linjaa” ja vastaavansa ryhmästä henkilökohtaisesti. Hän kirjoitti asiasta SÄÄNNÖT TÄHÄN RYHMÄÄN -otsikon alla.

– Vittusaatanapaskanekeriähly-kommentoijat aiheuttavat vain hallaa kaikelle tälle ja niitä en tarvitse tänne. Tämä on minun ryhmä josta minä vastaan omalla nimelläni, samoin kuin minä vastaan MV-lehdestä omalla nimelläni kuin olette nähneet, jotta vankeuttakin tuli. Nämä ripuloijat aiheuttavat ei itselleen haittaa, vaan minulle, Janitskin muun muassa kirjoitti.

Vaikka hän korosti linjan tiukkuutta, ei se siltä äkkiseltään vaikuta. Janitskinin itsensäkin kuvailemaa kirjoittelua esiintyy ryhmässä jatkuvasti. Ylläpitäjiä ja moderaattoreita ryhmässä on kolmen Janitskinin profiilin lisäksi viisi. Mikäli he todella moderoivat käytyjä keskusteluja, sopii vain kysyä, mitä on jäänyt seulaan.

Persuja, Bäckman ja julkkispoliisi

Ilja Janitskinin ylläpitämän Facebook-ryhmän jäsenissä on tuttuja nimiä.
MV-ryhmän jäsenistöön kuuluu kattavasti niin sanottuun kansallismieliseen liikehdintään kytkeytyviä henkilöitä. Eri järjestöjen edustusta löytyy Suomen Sisusta Suomi ensin -liikeeseen ja katujengijärjestö Soldiers of Odiniin ja moniin muihin. Keskusteluissa on myös pöllyytetty eri liikkeiden välisiä riitoja värikkäin sanankääntein.

Nimekkäitä poliitikkoja jäsenistössä on vähemmän kuin Rajat kiinni -ryhmässä, mutta esimerkiksi perussuomalaisten kansanedustaja Teuvo Hakkarainen on kuulunut kalustoon jo vuoden päivät. Mukana on myös joitakin muita perussuomalaisten vaikuttajia, kuten varakansanedustaja Juha Mäenpää, joka muistetaan esimerkiksi siitä, että hän kertoi rukoilleensa vastaanottokeskukseksi kaavaillun rakennuksen tuhoutumista ja piti sitä merkkinä Jumalan olemassaolosta, kun talo poltettiin. Perussuomalaisia ryhmässä edustavat myös esimerkiksi Järvenpään kunnanvaltuutettu Kristiina Vainikka, joka on kampanjoinut näkyvästi MV-lehden puolesta ja Vieremän kunnanvaltuutettu Jarmo Kyyrö, joka on kunnostautunut myös Soldiers of Odin -paikallisjohtajana.

Omat pikantit lisänsä ryhmään tuovat niin ikään MV-lehteä kehuskelleet julkkispoliisi Marianne Kiukkonen ja Putinin Venäjän lukuun työskentelevä Johan Bäckman sekä Venäjän ohjaileman Donetskin kuvitteellisen kansantasavallan mediapomo Janus Putkonen.

Jokaisen velvollisuus

Piilotellummin yhteiskunnan vastaista mesoamista on toki tapahtunut tätä ennenkin, mutta avoin yhteiskuntaan ja sen rakenteisiin kohdistuva vastarinta on viime vuonna kuumentuneen, niin sanotun kansallismielisen liikehdinnän kentällä uutta. Esimerkiksi Rajat kiinni -ryhmässä on toisinaan uhottu väkivaltaa joitakin yhteiskunnallisia vaikuttajia vastaan, mutta yleisemmin liikehdintä on pyrkinyt esiintymään poliisin ja valtion kumppaneina.

Aiemmin kansallismielisiksi itseään kutsuvat ovat parjanneet anarkisteja epäisänmaallisuudesta, kun nämä ovat suunnanneet toimiaan yhteiskunnan rakenteita vastaan. Nyt anarkistien opit näkyvät kelpaavan äärioikeallekin. Tämä näkyy MV-lehden kirjoittelussa, mutta sitäkin selvemmin Facebook-ryhmän keskusteluissa.

Ilmiö ei rajoitu kuitenkaan pelkästään MV-lehteen tai sen Facebook-ryhmään, vaikka siellä kehitys tällä hetkellä näyttää julkisimmin olevan esillä. Samaa esiintyy hieman hillitympänä myös muissa samaan viiteryhmään kuuluvissa piireissä. Poliittisen väkivallan puoltaminen käy yleisemmäksi.

Yhä selvemmäksi on käymässä, että viime vuonna kiihtyneessä möykässä rasismi on monelta osin ollut vain ruma kuori. Perimmäiset tavoitteet ovat useilla toimijoilla paljon syvemmällä. Siihen ei ole tuudittautuminen, että sukupolvien taakse ulottuva suomalaisuus tai ihonväri suojaisivat ketään, kun tämä keskustelu yhä enemmän siirtyy kaduille ja sitä ruvetaan käymään sanojen sijaan muilla keinoin.

Tähän ruvettiin havahtumaan, kun Helsingissä kansallissosialistien mielenilmauksen yhteydessä potkittu mies kuoli. Silloin viimeistään ymmärretään, että mistään sananvapaudesta ei ole kysymys, kun hirttoköysiä viritellään ja kivääreitä ladataan.

Eikä se ole mihinkään ääripäähän kuulumista, mikäli sellaista kehitystä vastustaa. Se on jokaisen velvollisuus.

Päivitys 2.11.2016 klo 12.08
Täsmennetty viimeistä kappaletta niin, että selvemmin käy ilmi, että tässä kirjoituksessa muutosta ”kansallismielisessä” keskustelussa tarkastellaan nimenomaan viime vuonna kiihtyneen liikehdinnän osalta. Vallitsevan järjestelmän vastaisuus ja jopa kumouksellisuus eivät ole itsessään mitään uusia ilmiöitä kansallismielisinä esiintyvien liikkeiden ja henkilöiden teoissa ja puheissa, mutta ilmiöinä näiden liikkeiden ja henkilöiden toimet ovat olleet tähän saakka enemmän marginaalissa.

Vuonna 2015 äänekkäämmäksi käyneen mekkaloinnin osalta on tähän saakka keskitytty lähinnä muukalaisvihamieliseen huutoon. Nyt tämä kiihtynyt meteli on muuttumassa.

Lisäksi mainittakoon vielä, että kirjoitusta on ehditty tulkita melko reippaasti. Täsmällisyys sen osalta, mitä tässä sanotaan ja mitä tässä ei sanota, olisi toivottavaa, vaikka aihe on kuohuttava.

Jaa tämä kirjoitus Facebookissa klikkaamalla tässä.

Jaa tämä kirjoitus Twitterissä klikkaamalla tässä.

Lue myös:

Kansanedustajia väkivallan lietsonnan sallivassa ryhmässä (27.3.2016)

Persupäättäjä riemuitsi vastaanottokeskuksen poltosta (2.12.2015)

Rajat kiinni -ryhmässä uhattiin sisäministeriä ja poliisiylijohtajaa (12.4.2016)

Aiheesta internetissä:

Emma Karin Facebook-päivitys (28.10.2016)

Keski-Uusimaa: Kristiina Vainikka järjestää tukimielenosoitusta MV-lehdelle – PS-ryhmä ei puutu asiaan: ”Yksityishenkilö, joka edustaa itseään” (30.9.2016)

MTV: Julkkispoliisi lähettää terveisiä vankilaan ja puolustelee MV-lehteä: ”Ei siellä kaikki ole väärää tietoa” (7.10.2016)

Iisalmen Sanomat: Kyyrö: Suomen tehokkain katupartio (12.1.2016)

*************

Isän pikajuna Facebookissa | Näin seuraat blogia Facebookissa

Bloggaaja Twitterissä | Isän pikajuna Instagramissa

Jaa artikkeliLähetä vinkki

Lue myös

Mainos

Mainos

Kommentointi

Erittäin hyvä teksti!
Isän pikajuna on jälleen ollut inhimillisyyden asialla.

Pelkkä vastakkain asettelija, puhuisi ennemmin siitä kuinka eliitti, ”kansanedustajat” ryöstävät Suomea. On turhanpäiväistä keskittyä yksittäiseen nettikirjoittelijaan joka ei myös pysty esittäytymään omalla nimellään. Ihmisiä johdetaan harhaan tämän kaltaisilla julkaisuilla. Leimataan koko yhteisö yhden roskan takia.

Huoh. Ei tappaa voi mutta erota heidän kyllä pitäisi,sillä pilaavat Suomea enenevissämäärin. Surullista että rajoja ei saada kiinni vaikka enemmistö Suomalaisista sitä haluaa.

Voisitko näyttää tilaston, jossa todetaan että suurin osa suomalaista haluaa rajat kiinni?
Ei saksalaisia, ei ranskalaisia, ei venäläisiä, ei virolaisia, ei suomalaisia enää sisään vaikkapa ruotsiin muuttaneiden joukosta. vain rasistisia saastoja, jotka saavat rauhassa alkaa tappaa niitä, jotka maksavat heidän sosiaaliturvansa. Mutta entä kun olette tappaneet viimeisen työssä kävijän…mistä sitten rahat bisseen????
Missä nimimerkkipelkuri tämä tilasto on nähtävissä. Kiitos etukäteen

Isän pikajuna ilmeisen tarkoitushakuisesti oikoo mutkat turhan suoriksi, lisäten näin vastakkainasettelua ja tahallista väärinymmärtämistä. ”Tähän ruvettiin havahtumaan, kun Helsingissä kansallissosialistien mielenilmauksen yhteydessä potkittu mies kuoli. Silloin viimeistään ymmärretään, että mistään sananvapaudesta ei ole kysymys, kun hirttoköysiä viritellään ja kivääreitä ladataan.” Tästä kappaleesta saa jälleen kerran kuvan kuinka kansallismielinen olisi potkinut miehen kuoliaaksi, näinhän ei todellisuudessa tapahtunut ja kuolinsyytä ei ole vieläkään julkistettu. Vihan ja turhautumisen purkamisesta tekstein on pitkä matka fyysiseen väkivaltaan. Monien tutkijoiden mielestä on jopa turvallisempi kanava oksentaa verbaalipaskaa ja purkaa tuntojaan, jolloin paine fyysiseen tekoon pienenee. Eihän ihmisten paha olo ole kivaa, eikä siitä lukeminen. Jos se kuvottaa, jätä välistä.

Miten lauseesi ”Vihan ja turhautumisen purkamisesta tekstein on pitkä matka fyysiseen väkivaltaan.” mielestäsi osuu Jesse Torniaiseen joka on tuomittu väkivaltarikollinen ja uusnatsi?

Hyvä Eero, kaikki väkivalta on tuomittavaa.

B-hepatiitti tarttuu suojaamattomassa seksissä sekä likaisten neulojen käytössä. Onko sinulla ensikäden tietoa siitä, että uusnatsi Jesse Torniaisen uhriksi joutuneella miehellä oli b-hepatiitti? Oliko myös niin, että olet nähnyt hänen sylkevän väkivaltaista ja tuomittua rikollista kasvoihin?

Minun ei onneksi tarvitse miettiä sitä, mitä tekisin jonkun sylkiessä päälleni. Teen elämässäni valintoja, jotka johtavat ns. normaaliin kanssakäymiseen muiden ihmisten kesken.

Jukka! Onko niin että sinulla sitten on enemmän tietoa koskien tätä sylkemis tapausta? Ja se ei ole muilta pois jos sinä hymyillen annat ihmisten sylkeä päällesi. Suivaitaan tämä!

Hyvä Eero, tiedätköhän enää itsekään mihin pitäisi uskoa ja missä kohden lähdekritiikki olisi enemmän kuin suotavaa?

Sanot ensin, että SVL:n kiiltokuvapoikain päälle oltaisiin sylkäisty ja vieläpä b-hepatiittia. Nyt sanot, että natsijoukon edessä sylkenyt ja väkivaltaisen päällekarkauksen johdosta menehtynyt mies ei sittenkään ole varmuudella b-hepatiitin kantaja.

*Pistetään jutkut uuniin…” -kommentti on luokaton ja ehdottomasti tuomittava. Puhut kaksinaismoralismista, mutta jotenkin minusta tuntuu, että unohdat tässä mm. seuraavia faktoja SVL:n toiminnasta:

– kirjastopuukotus Jyväskylässä
– Jimi Karttusen kuolemantuottamus
– hyökkäys Pride -kulkuetta kohtaan (joukossa myös lapsia)

Mihin väliin asettelisit maahan sylkemisen näiden tekojen joukossa?

Jesse Torniaista provosoitiin ainakin sylkemällä. Kuinka moni ei olisi tehnyt jotain sylkijälle? Se, että joku on ”tuomittu väkivaltarikollinen” ei kuulu asiaan. Kun on tuomittu ja tuomio kärsitty, asian pitäisi olla sillä selvä.
Jokainen meistä tietää aivan itsestään, siis omasta itsestään, että kun joskus on joku asia oikein ottanut päähän niin kun vähän aikaa saa kiroilla niin se helpottaa. Siinä samalla ehtii vähän ajattelemaankin ja saattaa jopa huomata että no, eihän tämä nyt niin paha juttu ollutkaan.

Jesse Torniainen siis kiroili hetken, mietti mitä oli tekemässä jonka jälkeen sitten otti ja halasi Jimi Karttusta?

Vai toimiko Jesse Torniainen siten kuin hän on jo opetellut vuosikausia elämään: väkivallalla uhaten (puheet) ja väkivalloin toimien (päällekarkaus)?

Olisitko sinä Jocke valmis käymään käsiksi toiseen ihmiseen siitä syystä, että hän sylkäisee jalkojesi juureen?

Blogisi antaa hieman toivoa, että vielä kaikkia ihmisiä pidettäisiin ihmisinä. Olen varma, että suurin osa suomalaista on kirjoittajan kanssa samaa mieltä, vain nämä räyhääjät näkyvät mediassa helpommin.

On Jussi taas jaksanut tehdä valeprofiilin ja juosta kaikenmailman ryhmissä ja tehdä ”omanlaisensa” jutun ja Seura tietenkin mukana. Luulisi hävettävän kun ei uskalla omalla nimellään tai profiilillaan olla missään kuten nämä jutussa mainitut henkilöt. Ei ihme että lehtitaloista katoaa asiakkaat. On ilmeisesti osunut arkaan paikkaan joskus kun ei osaa muusta kirjoitella kun MV-lehdestä tai Iljasta. Pidin aikoinaan sinua fiksuna ihmisenä mutta se on kadonutta aikaa kuten myös tämä toinen savon ihme joka jaksaa tehdä samaa.. Ettekö itse syyllisty samaan asiaan mitä mollaatte ja niin vihaatte`?

Herää ajatus, onko tietty poliiittinen vihapuhe ja väkivallalla uhkailu toista hyväksytympää? Aivan samaa retorikkkaa löytyy esim. ”Joukkovoimaa hallituspolitiikkaa vastaan” -ryhmästä, mutta tämä kohdistuu eri päättäjäryhmään.

Ei ole. Törkyä esiintyy muuallakin, eikä se ole sen hyväksytympää missään. Itse asiassa eri suunnista tuleva metelöinti kohdistuu monesti niihin aivan samoihin päättäjiin.

Samaa vasemmistopropagandaa pask*a jauhetaan myllyssä että ihan hehkuu mylly.

Voisitko nimimerkkipelkuri tarkentaa, mitä vasemmistolaista on kritisoida henkilön tappamista?? Minulle ei aukea nyt ollenkaan.

Jore Puusa, mitäs sanot tämän punikkianarkistin tappouhkauksista? Eikös olekin hyvää vihapuhetta ja kun se tulee vasemmalta ja on isänmaallisia vastaan, niin tietenkin sallittua, vai?

”– Haluan painottaa tässä, että en vastusta poliittista väkivaltaa, en missään nimessä. Näen sen paikallaan strategian tietyssä vaiheessa, kun sitä on joskus kuitenkin pakko käyttää, kun tilanne kärjistyy tarpeeksi pitkälle. Näin on ainakin tähän mennessä työväenluokka taistellut, historia on osoittanut sen. Väkivaltaa on aina ollut pakko jossain vaiheessa käyttää ja valitettavasti joku tulee aina kuolemaan jossain, hän sanoi MoonTV:lle.”

Kannattaa muistaa, että punikkianarkistit ovat hakanneet meitä isänmaallisia, heitelleet meitä kivillä 612-kulkueessa, polttaneet busseja, jne.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001058927.html

Niin, edelleen kysyn mitä vasemmistolaista on kritisoida tappouhkauksia. Olisiko vastauksia?

Jore Puusa, milloin olet kritisoinut esimerkiksi Niko Ravattisen vihapuheita ja missä? Turha louskuttaa että tuomitsisit ne nyt, sillä haisee valehtelulta.

Haluaisin joskus lukea asiallisen artikkelin, jossa käsitellään turvapaikanhakijoiden ja maahanmuuttajien (lukuunottamatta niitä sivistyneitä ja ahkeria työkavereitani) Rasisti-kortin heiluttelua jokapaikassa, rankasti provosointia ja poliisin huutamista apuun asiaan kuin asiaan.

Ja tiesittekö muuten, että myös maahanmuuttajilla ja pakolaisilla on omat facebook-sivutot, joilla haukutaan surutta vääräuskoisia. Vähän on näistä näkynyt mitään uraa uurtavaa julkisuudessa.

Jussi Korhonen, et näemmä ymmärrä ihmisistä yhtään mitään. Nämä jotka tällaisia kirjoittavat eivät ensinnäkään tarkoita sitä mitä kirjoittavat, toiseksi he ovat pääasiassa ihmisiä jotka eivät pysty ilmaisemaan itseään muulla tavoin. Tämä on sitä Irvin Goodman-porukkaa. Lienee turha toistaa että aivan samanlaista tekstiä tulee kaikilta suunnilta.
Olisi kaikille parasta jos keskustelu sallittaisiin ja heitettäisiin kaikenlaiset vihapuhe-höpötykset roskakoriin. ”Vihapuhe” – termi on jo sinällään keksitty nimenomaan rajoittamaan mielipiteen- ja sananvapautta. Kuten muutkin vastaavat termit. Niitä käyttämällä pyritään vain kahlehtimaan keskustelua ja pakottamaan julkiset mielipiteet samaan muottiin. Tätä tekee vallassa oleva väki aina ja kaikkialla, he pyrkivät heti valtaan päästyään sementoimaan omaa asemaansa.
Kun annetaan keskustelun ”riehua” vapaana, sieltä lopulta poistuvat kaikenlaiset hävyttömyydet ja sopimattomuudet.
Oleellista näille some-blogeilla ja palstoille on se, että ns. suvakkiporukka ei salli sensuroimatonta kirjoittelua, he siis määräävät mitä saa ja ei saa sanoa. Kuten eräs blogisti kirjoittaa, ”tämä on minun blogini ja minä määrään mitä täällä kirjoitetaan”.

Vastaavasti vastapuolen blogeihin ja palstoille saa yleensä kuka tahansa kirjoittaa ilman ennakko tai jälkisensuuria, jälkisensuuri toki tietyissä rajoissa.

Kyllä minusta vihapuheisiin pitää suhtautua vakavasti, jos uhataan kansanedustajien henkeä se on vakava rikos. Miksi juuri perussuomalaisten kannattajissa on näitä, jotka syyllistyvät vihapuheisiin. Onko sananvapautta, jos uhkaa toisten henkeä tai rasistisiin kommentteihin. Kyllä jokaisen pitää olla vadstuussa, mitä suustaan päästää. Ei sananvapauden nimissä sovi kaikkea”paskaa” päästää suustaan.

Kuinka moni ei olisi tehnyt jotain sylkijälle?
———–
Suurin osa psyykkisesti terveistä ihmisistä — ei juokse toisen perään ja potkaise tätä rintaan – joka sitten johtaa kuolemaan.
Jos lähdetään siitä, että jokaisen loukkauksen jälkeen pitää tehdä jotain (potkia rintaan) – ollaan tilanteessa – että maassamme ei ole ainuttakaan asukasta. Viimeinenkin pari tappoi toisensa.
Joku kirjoittaa tuolla – että rasistitisivuilla kyllä sallitaan erimielisyys..Ohhoh…Olen kaksi vuotta taistellut rasistisivujen copyrightrikoksia vastaan. Ao sivustothan varastavat kuvamateriaalinsa esim ammattilehtikuvaajilta. Suurin osa sivuista on sulkenut niin minulta kuin kaikilta tuntemiltani hyviltä ihmisiltä kommentoinnin.
Kun kirjoitin, että DeWit oli kuljettanut vainajia konkurssiin menneesssä hautaustoimistossaan pakettiauton takaluukussa ilman arkkua peittämättä ja saanut aikaan suurta surua omaisissa sain yli 40 tappouhkausta. Näin toimii yhteiskunnan loka.
Erimieliset tapetaan. Mutta kuka sitten maksaa sosiaaliturvanne ja bisserahat????

Keskustelun on annettu riehua vapaana. Hävyttömyydet ja sopimattomuudet ovat lisääntyneet, kun edes selkeisiin laittomuuksiin ei ole haluttu puuttua. Varsinkaan mielipiteenvapautta ei edes pysty rajoittamaan, mutta myös sananvapaus on elänyt ja voinut kerrassaan mainiosti – kuten voi havaita esimerkiksi varsin vapaasta mahdollisuudesta suoltaa ihan mitä vain suurillekin yleisöille.

Sillä taas ei ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa, mitä missäkin julkaisussa sallitaan kirjoitettavan.

Miten niin kuvitteellinen kansantasavalta? Kuka on kuvitellut?

ja täällä taas kommenteisa älykkyys loistaa poissaolollaan, jep, kansanedustajat ryöstää meijät, mutta eikö suomessa oo nyt persu/oikeisto-hallitus, miten tämä ei mee jakeluun näin monille? saitte mitä tilasitte, ei mitään muuta ko enmpi sitä mitä vastaan äänestitte.

Tässä oli kommentti, jossa luki seuraavaa:

”Todennäköisesti tämäkin teksti sensuroidaan oitis sen takia, että luettelen tässä ikäviä tosiasioita ja pistän väitteideni tueksi vielä linkit joista asiat voi tarkistaa. Ne kun pilaavat suvakkien valheet ja sehän ei käy!”

Kommenttia ei sensuroitu sen vuoksi, että siinä esitettiin ”tosiasioita”, vaan sen vuoksi, että siinä esitettiin erilaisia vahvistamattomia tietoja, joilla pyrittiin saattamaan esimerkiksi kuollut henkilö huonoon valoon. Sellainen ei täällä käy. Keskustella saa ja saa olla eri mieltäkin, mutta törkysivustomateriaalin julkaisemista kannattaa kokeilla ennemmin törkysivustoilla.

Toisaalta Jussi Korhonenkin on jäsenenä suomalaisissa, vaikka täällä tuntuu hiippailevan monenlaista hullua…

Illuminaatin suunnitelma ja tavoite tuntuu edistyvän hyvin. Illujen tavoite on repiä kansat sisältä rikki ja usuttaa kansalaiset toisiaan vastaan perustaakseen maailmandiktatuurin.
Välineinä illuilla on mm. multiculturalismi -oppi ja pakolaisaaltojen lähettäminen liikkeelle.

Vastaa käyttäjälle Teemu Kallio Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

X