Näyttelijä Hanna Kinnunen teki elämäntapamuutoksen ja paino putosi yli 10 kiloa – ”Haluan, että minulla on virtaa ja terveyttä”

Jaa artikkeli
Hanna Kinnunen hymyilee
Hanna Kinnunen paransi elämäntapojaan.
Salatut elämät -näyttelijä Hanna Kinnunen aloitti kaksi vuotta sitten elämäntapamuutoksen, joka on pitänyt. Hanna vinkkaa, miten onnistua kvyessä ja terveellisessä elämän tavassa. Ensimmäiseksi kannattaa unohtaa kilojen kyttääminen.

Hanna Kinnunen, 41, aloitti kaksi vuotta sitten elämäntapamuutoksen, joka on pitänyt. Hän on pudottanut painoaan toistakymmentä kiloa ja urheilee ja syö säännöllisesti.

Hanna ei enää usko rankkoihin dieetteihin. Hän on jättänyt hyvästit myös vaa’an kyttäämiselle.

View this post on Instagram

A post shared by Hanna Kinnunen (@hannakofficial)

”Tämä on paljon syvemmällä oleva prosessi kuin pelkkä painonpudotus. Kyse on itsestäni välittämisestä. Haluan, että minulla on virtaa ja terveyttä. Nyt rakennan myös mahdollisimman pitkiä vanhuuden päiviä, sen verran, kun voin niihin vaikuttaa.”

Tässä Hannan viisi vinkkiä pysyvään elämäntapamuutokseen.

1. Nuku hyvin

Omalla kohdallani hyvinvointiasiat kohentuivat, kun aloin nukkua kunnolla. Hyvä uni on kaiken a ja o. Ilman sitä ei jaksa syödä terveellisesti eikä liikkua riittävästi.

2. Älä vertaa itseäsi muihin

Älä tee asioista liian vaikeita, äläkä vertaa itseäsi muihin. Aseta omat tavoitteet, ja mieti, mitä tarvitset, jotta voisit paremmin. Jos se on kaksi kertaa viikossa vartin kävelylenkki, niin se on ihan ok. Voit miettiä joskus myöhemmin, milloin haluat liikkua enemmän tai aloittaa päiväsi kaurapuurolla. Älä lähde pouistamaan elämästäsi asioita, vaan mieti, mitä voit tehdä, jotta saat hyviä juttuja enemmän elämääsi.

3. Jahtaa hyvän olon tunnetta

Alussa ei i kannata miettiä ulkonäköä eikä asettaa numeraalisia tavoitteita. Ulkoiset asiat muuttuvat, kun voit hyvin. Mieti, millaisista tilanteista saat hyvän fiiliksen.

Yleensä hyvät asiat voivat tuntua aluksi työläiltä. Ei jaksaisi millään lähteä kuntosalille, mutta kun on jaksanut raahautua sinne, niin treenin jälkeen on hyvä olo pitkään. Hamppariateria voi tuntua hyvältä idealta ja se on nopea toteuttaa. Sen jälkeen on kuitenkin pitkään vähän huono olo.

4. Etene askel kerrallaan

Ei Mount Everestiäkään juosta kerralla. Pilko tavoitteet. Välillä voit asettaa tavoitteen vaikka vain tälle päivälle, välillä se voi olla pitkäjänteisempi. Jos et jaksanut eilen olla tarkka syömistenkanssa ja söit yhden voileivän liikaa, niin syö vähemmän voileipiä seuraavana päivänä.

5. Keskity tähän hetkeen

Repsahditko tavoitteistasi? Se on mennyttä. Älä murehdi. Keskity tähän hetkeen.

Lue lisää: Laihdutus ja painonhallinta – Aloita ja etene näin, kun haluat pudottaa painoa pysyvästi

”Jahtaa hyvän olon tunnetta”, Hanna neuvoo.

X