Vaikka Samujin talous on kuralla, brändi vetoaa ja lumoaa – Samu-Jussi Koski suosii hyviä materiaaleja ja aikaa kestäviä muotoja

Jaa artikkeliLähetä vinkki
Samu-Jussi Koski
Samu-Jussi Koski, 44, on vaatesuunnittelija. © Mirva Kakko / Otavamedia
Samu-Jussi Koski suunnittelee vaatteita muille, mutta onko hänen omassa tyylissään punaista lankaa?

Samu-Jussi Koski on suomalainen vaatesuunnittelun kirkas tähti. Ja nyt on todistettu, että hänen Samuji-merkillään on paljon faneja. Kun media kertoi Kosken yritystä uhkaavasta konkurssista, fanit riensivät apuun ja pelastivat – ainakin hetkesi – bisneksen.

Se on ainutlaatuista. Yllättävää. Koskettavaa.

Vaikka Samujin talous on kuralla, brändi vetoaa ja lumoaa, sillä merkin vaatteet tehdään aina laadukkaista kankaista, ja niistä hehkuu luovuus ja sielukkuus.

Entä suunnittelijan oma pukeutuminen? Siinäkin Koski pitää tyylinsä – hän suosii hyviä materiaaleja, aikaa kestäviä muotoja. Hän ei juuri innostu väreistä, noudata muoteja, eikä kosiskele yleisöä pukeutumalla näyttäviin kuoseihin, ruusukkeisiin, liereihin tai glamouriin.

Koski puhuu suunnittelijana kestävän muotoilun puolesta, ja hänen oma pukeutumisensa peilaa tätä ajattelua ja ymmärrystä.

Kuvat: Tiia Ahjotuli, Ari Heinonen, Mirva Kakko/OM-arkisto, Jussi Helttunen, Jarno Mela/LK

Galleria

X