Hallitsetko ”inhottavan” burpeen? Näin lisäät inhotuskerrointa

Jaa artikkeliTilaa Seura

Totta puhuen, en tunne yhtäkään ihmistä, joka erityisesti rakastaisi burpee-liikettä.

Burpee on tuttu etenkin crossfit-maailmasta. Kyseessä on yleisliike, joka on viime vuosina yleistynyt kaiken kansan tehokkaaksi lihaskuntoharjoitukseksi.

Tai no, suurin osa valitsisi mieluummin jonkin toisen liikkeen, sillä burpee saa sydämen hakkaamaan alta aikayksikön.

Jotta homma ei olisi liian helppoa, esittelen sinulle kolme burpee-variaatiota. Niitä on monia muitakin, mutta nämä ovat omat suosikkini.

Burpee-variaatio 1: Staattinen kyykkyasento

Laske kämmenet maahan kyykyn kautta ja ponnista jalat suoriksi. Kun ponnistat jalat takaisin kohti käsiä, siirry samanaikaisesti kyykkyasentoon, jolloin kädet nousevat kasvojen viereen. Tee 10 toiston sarjoissa.

Burpee-variaatio 2: Burpee yhdellä ponnistavalla jalalla

Siinä missä perinteinen burpee tehdään kahden käden ja kahden jalan saumattomalla yhteispelillä, tässä variaatiossa käytetään vain yhtä ponnistavaa jalkaa. Laske kaksi tukikättä maahan, jona jälkeen ponnista taakse ja eteen yhdellä jalalla. Lopuksi nouse seisomaan yhdellä jalalla ja tee yhden jalan hyppy. Tee 5 toiston sarjoissa.

Burpee-variaatio 3: Burpee yhdellä kädellä

Aloitusasennossa laske yksi tukikäsi maahan ja pidä toinen käsi vartalon takana taspainottamassa liikettä. Tästä asennosta ponnista molemmilla jaloilla taakse ja eteen ja tee hyppy, jonka aikana tukikäsi nousee pään yläpuolelle. Voit helpottaa liikettä tekemällä ylöstulon askeltaen vuorojaloin. Tee 5 toiston sarjoissa.

X