Artikkeli on MAINOS

Minuuttipeliä, päivittäisiä taksimatkoja ja ilmastotavoitteita – tällaista on asianajajan arki

Asianajajan työ on vaativaa ja liikkuvaista, eikä myöhästymisiä sallita. Sähköautoiluun panostava taksiyhtiö auttaa paitsi perille pääsemisessä myös ilmastotavoitteiden saavuttamisessa.

Asianajajan työ on vaativaa ja liikkuvaista, eikä myöhästymisiä sallita. Sähköautoiluun panostava taksiyhtiö auttaa paitsi perille pääsemisessä myös ilmastotavoitteiden saavuttamisessa.
(Päivitetty: )
Teksti: TAKSI HELSINKI

Asianajajan arki on vaihtelevaa ja pitää sisällään paljon toimiston ulkopuolista työtä. Asiakastapaamisten lisäksi HPP Asianajotoimiston osakas ja asianajaja Antti Säiläkivi matkaa päivittäin hoitamaan esimerkiksi oikeudenkäynti-istuntoja sekä asiointeja eri viranomaisten luona. Perille on päästävä ajallaan, turvallisesti ja luotettavasti.

Yritys on ollut Taksi Helsingin yritysasiakas jo vuosituhannen alusta lähtien.

”Työssämme on tärkeää, että matkan aikana pystyy huoletta keskittymään työtehtävien hoitoon ilman huolta matkan sujumisesta. Olemme valinneet Taksi Helsingin logistiikkakumppaniksemme luotettavuuden, palveluiden laadun ja täsmällisyyden vuoksi”, Säiläkivi sanoo.

Taksialalla on keskeinen rooli yhteiskunnan toimivuuden kannalta, sillä taksilla matkataan paitsi oikeussaliin myös esimerkiksi synnytyssairaalaan ja lentokentälle. Ala koki suuria uudistuksia vuonna 2018, mikä on tutkimusten mukaan herättänyt asiakkaissa epävarmuutta etenkin hinnoittelun ja turvallisuuden osalta.

“Me haluamme omalta osaltamme palauttaa taksipalveluiden maineen, jotta asiakas tuntee luottamusta tilaushetkestä siihen asti, kun hän saapuu määränpäähän turvallisesti”, kertoo yritysasiakkuuksista vastaava asiakkuuspäällikkö Tania Mutikainen.

Keskitetty laskutus helpottaa kulujen seurantaa

Kun joku HPP Asianajotoimiston työntekijöistä tarvitsee kyydin, hän voi tilata sen Taksi Helsinki -sovelluksella, puhelimitse tai selainpohjaisen tilauskanavan kautta. Kaikki yrityksen taksikyydit laskutetaan kerralla kahden viikon välein. Kyytien keskittäminen helpottaa kulujen seurantaa ja vähentää työmäärää.

Saamme säännöllisesti palautetta, että asiakas on ollut tyytyväinen kuljettajaan ja siihen, kuinka tilausprosessi on sujunut

“Voimme eritellä kyydit laskulle, jos halutaan vaikkapa, että myynti, markkinointi ja talous ovat erikseen luokiteltuina. Laskusta selviää myös, kuka on matkustanut ja kenen sovelluksella kyyti on tilattu”, Mutikainen kertoo.

Taksi Helsingin palveluiden laatua valvotaan kiertävien taksitarkastajien toimesta. Asiakaskokemuksen korkea laatu varmistetaan myös kuljettajien koulutuksella ja asiakasarvioiden systemaattisella seurannalla. Ongelmatilanteissa asiakkaat voivat soittaa palvelukeskukseen, joka päivystää ympärivuorokautisesti

“Saamme säännöllisesti palautetta, että asiakas on ollut tyytyväinen kuljettajaan ja siihen, kuinka tilausprosessi on sujunut. Suomalaisille hyvän palautteen antaminen on harvinaisempaa, joten se tuntuu aina yhtä mukavalta”, sanoo Mutikainen.

Sähköllä kulkevien taksien määrä on kovassa kasvussa

Taksi Helsingin ecofleet, eli vähäpäästöinen kalusto, on kasvanut huomattavasti parin vuoden sisällä, ja tällä hetkellä noin neljännes kalustosta kulkee sähköllä. Määrä olisi sitäkin suurempi, mutta sähköautojen saatavuudessa on ollut viiveitä.

Taksi Helsingin vähäpäästöisen auton tunnistaa vihreästä lehdestä auton kyljessä.

“Kannustamme kuljettajia hankkimaan sähköautoja ja olemme perustaneet taksitolppa-alueita, joissa autoa voi ladata kyytiä odottaessa. Yritämme tehdä sähköautoilusta helppoa kantamalla kortemme kekoon”, kertoo Mutikainen.

Tutun kuljettajan kyytiin on aina mukavaa hypätä uudelleen ja vaihtaa kuulumiset

Monelle yritykselle vastuullisuus on keskeinen tekijä yhteistyökumppaneiden valinnassa – niin myös HPP Asianajotoimistolle. Taksi Helsingin vastuullisuudesta kertoo sähköautoiluun panostamisen lisäksi loppuvuodesta myönnetty Avainlippu-merkki.

Tutun kuljettajan kyytiin on aina mukavaa hypätä.

“Toimimme puhtaan ja uusiutuvan energian käytön ja energiatehokkuuden sekä kestävän teollisuuden, infrastruktuurin ja kaupunkien edistämiseksi yhteiskunnassa. Tätä tavoitetta vasten arvioimme myös kaikki kuljetus- ja liikenneratkaisumme suosien esimerkiksi vähäpäästöisyyttä”, toteaa Säiläkivi.

Yhtä tärkeää on matkanteon sujuvuus ja kuljettajan ammattitaito. Vuosien yhteistyön aikana moni kuljettaja ja yrittäjä onkin tullut tutuksi, Säiläkivi kertoo.

“Tutun kuljettajan kyytiin on aina mukavaa hypätä uudelleen ja vaihtaa kuulumiset.”

 

Yritysasiakkaan muistilista

Taksi Helsingin yrityslaskutusasiakkaat voivat tilata kyydin maksuttomalla Taksi Helsinki -sovelluksella, puhelinsoitolla tai selainpohjaisen tilauskanavan kautta.

Laskutus tapahtuu kaksi kertaa kuukaudessa. Laskun mukana saapuu yksityiskohtainen raportti, joka helpottaa kulujen seurantaa ja kirjanpitoa.

Käytössä on noin 1 000 autoa, joista neljännes on tällä hetkellä sähkökäyttöisiä. Vähäpäästöisen auton tunnistaa vihreästä lehdestä auton kyljessä.

Taksi Helsingille on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu.

Taksi Helsingillä on ympärivuorokautinen palvelukeskus, joka palvelee numerossa 0100 0700.

Lue lisää osoitteessa www.taksihelsinki.fi

X