Tyylituomari: Kultakurkku Jyrki Anttilan kultakutrit
Ääni on silkkaa silkkiä, mutta millaisen kritiikin saa tenori Jyrki Anttilan pukeutuminen?
Tyylituomarin hengitys salpaantui ja ääni nousi falsettiin, kun oopperalaulaja Jyrki Anttilan pää ajettiin kaljuksi Urho Kekkosen roolia varten.
Ei kalju miestä rumenna, päinvastoin, mutta Anttilan suortuvat sattuvat olemaan harvinaisen viehättävät. Sellaiset lainehtivat ja pehmeästi taipuvat.
Sen sijaan tenorin pukeutuminen ei saa Tyylituomaria puhkeamaan suosionosoituksiin. Siinä ei ole mitään vikaa, mutta vaatetus on oopperatähdelle korutonta – jos ei lasketa yksiä Anttilan punaisenoransseja housuja, joissa on kyllä kivasti kipinää.
Mikäli Tyylituomari saisi päättää, ihmiset pukeutuisivat niin, että heidän vaatteissaan olisi samaa luonnetta kuin heidän luonteissaankin. Tämä koskee myös uljasta tenoriamme, vaikkei Anttila koskaan näytäkään seinästä reväistyltä vaan vaatimattomammissakin koltuissa kansainvälisestä muotilehdestä reväistyltä.
Kuvat: Ari Heinonen, Pekka Nieminen, Kari Santala ja Arto Wiikari/OM-arkisto, Mvphotos
Galleria
Jos miehet kulkisivat aamusta iltaan näin tyylikkäinä, Tyylituomari voisi jäädä heti eläkkeelle.
Lavoille Jyrki puetaan korskeisiin kuteisiin. Voisiko samanlaista tyyliä – hiukan miedommassa muodossa – tuoda siviiliinkin?
Jostain syystä suomalaisherrojen on vaikea käyttää housuja, joissa on oikean pituiset lahkeet. Anttilankin puntteja pitäisi vähän lyhentää, mutta yläosa on istuva ja näyttävä.
Oopperalavojen sankari hallitsee hienosti myös remppaäijän roolin. Hiestä huolimatta Anttila kykenee luomaan kuvaan freesin vaikutelman.
Apua!
Andrea Bocellista. Laulajilla on sama ääniala, ja myös Anttila on pelottomasti tarttunut kevyempään musiikkiin yleisöt hurmatakseen.
Jyrkin kuohkea latva sopii oopperalavoille, missä kaikki on elämää suurempaa. Balmainin tuotteilla hän saa hiuksiinsa tukea, voimaa ja pitoa.